Divadýlko na dlaniDivadýlko na dlani
novinky
program
repertoir
soubor
studio
fotoalbum
videoalbum
kudy k nám
partneři
kontakty
krajská přehlídka Popelka na dlani
divadelní nepravidelný občasník
Facebook
novinky

Georges Feydeau: Nebožka panina matka & Ještě jsme nekakali (Dáváme děťátku klystýr)

 19. 3. 2017 |  Milan Strotzer (Zpravodaj Wintrova Rakovníka)
Foto
foto: Ivo Mičkal
Divadýlko na dlani z Mladé Boleslavi uvedlo představení dvou aktovek věhlasného francouzského komediografa Georgese Feydeaua. Jde o aktovky z poslední fáze jeho tvorby, v nichž zúročil své zkušenosti z vaudevillu v novém žánru označovaném jako manželská fraška.

V pětici aktovek na téma problémů a krize manželství, ve kterých vtip a lehkost dřívějších komedií zhutnil do trpké sarkastické zkratky, sahá až na dřeň vztahů. Z této pětice si soubor vybral dvě hry, a sice aktovky Nebožka panina matka a Dáváme děťátku klystýr (On purge bebe!), kterou si mladoboleslavští přejmenovali na Ještě jsme nekakali.

Nutno předznamenat, že jsme viděli představení herecky disponovaného souboru, které pobavilo. Inscenace je založena na interpretaci výchozích textů, a to na velice dobré herecké úrovni. To se týká obou aktovek.

Nebožka panina matka v režii Petra Havlíka je sevřenější tvar, který je dán už textovou předlohou. Ten by bylo ještě možné povýšit z roviny interpretace textu větším využitím divadelní nadsázky a rozehráním některých situací. Inscenaci by prospělo v prostředcích barvitější uchopení role Ivony. Po zdařilých výchozích scénách se výrazové prostředky příliš nemění a Ivonin part se tak stává poněkud stereotypním. Pozornost by si zasloužilo zpracování pointy celé aktovky. V inscenaci zaujaly herecké výkony Martina Weisse v roli Luciána a Jana Jíšeho v roli Josefa.

V Ještě jsme nekakali v režii Radka Kotlaby jsou (již od autora) vedeny tři linie, což se zdá pro plochu aktovky nepříliš výhodné. Přinejmenším to je problematické z hlediska dosažení sevřeného tvaru. Stejně jako u Nebožky paniny matky by inscenaci prospělo rozehrání některých situací a uplatnění divadelní nadsázky, i když ta zde zcela nechyběla (obsazení role dítěte dospělou Klárou Pabištovou). V prostředcích barvitější uchopení role Julliene Follavoine by povýšilo jinak dobrý herecký výkon Libuše Mikulecké. Z hereckých partů je třeba vyzdvihnout Petra Matouška v roli Sébastiena Follavoina. Je ukázkou schopnosti uplatnění hereckého komentáře a vytvoření plasticity dramatické postavy.
Další články autora:
žádný další článek nebyl nalezen
zpět
  
Hledáme

herečky
herce
režiséry
zvukaře
osvětlovače
švadleny

kontaktujete nás na telefonním čísle
739 017 581
nebo napište:
infodivadylko-nadlani.cz

© Divadýlko na dlani 1998 - 2017 | Webmaster | Google+